Pages

Friday, December 3, 2010

CERITA HATI

Agak sudah lama tak mengjengah ke laman blog ni,setelah sebulan di Dun Galas,seminggu kemudian ku terlibat pula dengan aktiviti sukarelawan Expo Cheng Ho yang julung-julung kalinya diadakan di negeri tersayang iaitu Kelantan Darul Naim.

Maka sudah lama jua la blog ku ni tak ber"update".....dalam kepala ni macam2 nak tulis...nak buat novel la,nak wat usrah la...tapi semua tak menjadi...hanya perancangan dalam minda tanpa sebarang tercoretnya sesuatu.....insyaAllah ada kesempatan akan ku lakarkan sebuah cerita novel yang tidak dijual dipasaran......

Berbalik kepada menjadi sukarelawan expo cheng ho...MasyaALLAH....besttttt sangat2 lah time tu....masa kursus dulu2 dah dapat rasa program tu menarik,bila sampai time expo diadakan,hati berkata,"wah,program nie menarik la".Tugas ku plak jadi Dj untuk orang "announcement" pape jea,macam nak suruh alih kan kerete,anak hilang,mak cari anak,anak cari mak,suami cari isteri,isteri cari suami(eh?ada ke?)ada......kemudian ada yang cari kunci moto,kerete hilang..macam2 la ada time tu....lucu,gelisah,sedih sume ada.

Tapi disebalik tugas ku dibilik konti dj,disebalik kesibukakn ku seharian....aku cuba untuk melupakan sesuatu yang amat menyakitkan hati.Aku cuba bangkit menjadi manusia paling ceria,bahagia walhal aku sering terluka....

................................................................................

1 comment:

Anonymous said...

hehe..harap bersabaq no.. insya'a dgn bersabaq & snyum akn mmberi sinar kceriaan di klangan org yg mndekati & jge ktenangan jiwa..